JAWATAN KOSONG PUBLIC BANK BERHARD KUALA LUMPUR 2021 (6 KEDUDUKAN)
kerja Kosong Public Bank Untuk Location Kuala lumpur 2021. Dikonsepkan sebagai "bank for Public", Public Bank memulakan perjalanan pada tahun 1966 dan sejak itu, berkembang menjadi sebuah kumpulan perbankan terkemuka di Malaysia, menawarkan pelbagai komprehensif dan kompetitif bagi produk dan perkhidmatan; dengan kehadiran pasaran luar negara di Kemboja, Vietnam, Laos, Hong Kong, China dan Sri Lanka.
Info Kerjaya Terbaru sektor Perbankan atau Bank dari Public bank adalah seperti berikut :-
Kerja Kosong Terkini Public bank Berhad 2021 |
JAWATAN KOSONG PUBLIC BANK BERHARD KUALA LUMPUR 2021
Kini Public Bank Berhard mempunyai 6 kekosongan jawatan berikut untuk individu berbakat yang tidak sabar-sabar untuk menyertai Panasonic untuk memenuhi visi Public Bank Berhard. Berikut Kekosongan Jawatan terkini yang bisa anda pohon.
1. Legal Officer
Deskripsi kerja
- Membantu memberikan nasihat undang-undang mengenai perkara-perkara yang berkaitan dengan Perbankan konvensional dan Islam, undang-undang syarikat, undang-undang kontrak, undang-undang tanah dan perkara probet.
- Memberi nasihat mengenai perubahan undang-undang dan undang-undang baru yang mempengaruhi perniagaan Bank.
- Menyiapkan, mengkaji dan mengemas kini dokumen, borang dan dokumen keselamatan konvensional dan Islam serta terma dan syarat yang mengatur produk dan perkhidmatan Bank
Keperluan:
- Ijazah LLB dari universiti yang diiktiraf (Sarjana muda, Diploma Pascasiswazah, Ijasah Profesional).
- Pengalaman minimum 6 tahun dalam praktik undang-undang di firma guaman terkemuka atau pengalaman undang-undang di sektor korporat, lebih baik dalam perbankan. Pengalaman dalam proses pengadilan akan menjadi kelebihan.
- Teliti dan analitik dengan kemahiran merangka dan menyemak yang sangat baik
- Mempunyai kemahiran kepemimpinan yang baik.
2. Model Risk Credit, Bahagian Kewangan
Deskripsi kerja:- Membangunkan / menyokong penilaian semula dan penyempurnaan model MFRS 9 untuk portfolio runcit dan bukan runcit yang sesuai dengan kehendak piawaian perakaunan
- Bekerja dengan pengguna perniagaan dan pengguna IT untuk menyiapkan / mengkaji keperluan data dan keperluan perniagaan untuk pengembangan model, penyempurnaan dan peningkatan model
- Ikut serta dalam pelaksanaan dan penerapan model untuk mengoperasikan model MFRS 9 untuk digunakan
- Membantu pemantauan dan pelaporan prestasi model
Keperluan:- Ijazah yang diiktiraf dalam Statistik / Matematik, Kejuruteraan Kewangan atau disiplin kuantitatif lain yang berkaitan dengan pengalaman kerja sekurang-kurangnya 2 tahun, lebih baik dalam pembangunan dan pengesahan kad skor / model runcit, operasi kredit dan / atau pengurusan risiko kredit
- Kemahiran analisis, penyelesaian masalah, kuantitatif dan membuat keputusan yang sangat baik
- Teliti, teratur dan dapat memberikan dokumentasi berkualiti tinggi
- Pengalaman dalam bahasa pengaturcaraan Base SAS dan analisis data menggunakan perisian SAS. Biasa dengan pelbagai struktur pangkalan data dan dapat bekerjasama dengan pasukan IT dalam pengekstrakan data
- Pengetahuan mengenai model penurunan nilai pinjaman MFRS 9 dan keakraban dengan menggunakan teknik dan alat statistik yang relevan akan menjadi kelebihan tambahan
- Pengetahuan yang baik mengenai piawaian dan garis panduan MFRS 9 mengenai Pendekatan Berasaskan Penilaian Dalaman Lanjutan Basel II akan menjadi kelebihan tambahan
3. Analis Fungsional / Perniagaan (Kontraktual Pekerjaan)
Uraian Tugas:- Analis Fungsional / Perniagaan akan menjadi bahagian dari masa pembangunan projek yang melapor ke unit perniagaan untuk menyediakan produk / perkhidmatan baru, automasi / peningkatan proses, dan peningkatan sistem apa pun yang diperlukan untuk pertumbuhan perniagaan Bank Umum, pengalaman pelanggan, dan inisiatif digitalisasi. Ia akan bekerja sama dengan berbagai unit bisnis dan pendukung dalam memberikan penyelesaian terbaik yang sesuai dengan tujuan perniagaan.
- Menganalisis sistem yang ada, melakukan analisis kesenjangan dan memberikan penyelesaian atau pembaikan kawasan untuk keperluan keperluan operasional, fungsional dan kontrol Bank perniagaan
- Meningkatkan peluang perniagaan dengan mengidentifikasi peranti lunak / perkhidmatan baru yang akan dibuat
- Mengusulkan dan menyusun rancangan untuk perubahan dan berkolaborasi dengan pelbagai unit perniagaan dan pendukung termasuk tim teknologi dan penguji penerimaan pengguna untuk cara yang paling berkesan dalam perubahan
- Dokumentasikan keperluan pengguna yang komprehensif, kes penggunaan perniagaan, dan spesifikasi fungsional untuk mengubah sistem atau proposal baru
- Pandu tim projek untuk menyelesaikan transisi yang mulus untuk perubahan dengan menyatukan pemangku kepentingan yang relevan untuk bersama bersama tentang perniagaan dan implementasi teknikal
- Kelola dan pantau penghantaran dari hujung ke ujung dari spesifikasi fungsional, termasuk kriteria prestasi, penemuan varian dan tindakan yang diperlukan untuk menutup celah
- Siapkan manual pengguna, dokumen konfigurasi aplikasi dan laporan berkaitan lain seperti rekonsiliasi dan penyeimbangan yang diperlukan
- Memberikan sokongan tahap pertama dalam membantu pengguna untuk memecahkan masalah sistem
Keperluan:- Gelar yang diakui baik dalam Perniagaan atau IT / Ilmu Komputer
- Pengalaman berkaitan minimum 5 tahun dalam perniagaan / analisis fungsional. Pengalaman dengan software software atau penyedia perkhidmatan IT untuk industri perbankan / kewangan akan menjadi keuntungan tambahan
- Keterampilan analisis analitis, kritis dan kreatif yang kuat
- Memiliki keterampilan interpersonal dan kepemimpinan yang baik
- Keterampilan komunikasi tertulis dan lisan yang baik.
4. Sistem Maklumat Juru audit
Uraian Tugas: - Melakukan audit Sistem Maklumat yang dikendalikan umum Teknologi Maklumat (TI), aplikasi pengendalian, proses, permintaan Infrastruktur TI, dll.
- Menyiapkan laporan audit dan pengurusan
Keperluan:- Gelar yang diakui dalam Ilmu Komputer, Teknologi Maklumat, Sistem Maklumat Manajemen, atau yang setara
- Sertifikasi profesional seperti Certified Information Systems Auditor (CISA) dan / atau keahlian dengan alat audit berbantuan komputer dan pengalaman dengan SAS merupakan keuntungan
- Pengetahuan mengenai regulasi kewangan / perbankan dan keselamatan dan kawalan sistem maklumat untuk mainframe IBM, Unix, Windows, dan jaringan komputer sangat diharapkan
- Memiliki keterampilan komunikasi dan interpersonal yang baik
- Lulusan baru yang berminat untuk mengejar karir di bidang audit IS juga akan dipertimbangkan.
5. Wakil Manajer, Sewa Pembiayaan Pembelian
Uraian Tugas
- Untuk mengevaluasi dan menyetujui aplikasi pinjaman Hire Purchase (HP) yang diterima dari Cabang / HP Center / Hub sesuai dengan Discretionary Power (DP) yang diberikan atau direkomendasikan untuk keputusan Manajemen Tinggi
- Untuk memantau produktivitas Cabang / HP Center yang ditugaskan dan memberi nasihat dan panduan mengenai hal-hal yang berkaitan dengan kredit
Keperluan:- Pengalaman minimum 5 tahun dalam pemrosesan / penilaian kredit di institusi kewangan atau industri jasa kewangan
- keahlian komunikasi berbicara dan menulis yang kuat
- Analitis dan mampu berfungsi secara mandiri
6. Pegawai Sokongan Pelanggan Kanan
Deskripsi kerja :- Menyokong dan menangani pertanyaan pelanggan berkaitan perbankan internet melalui telefon / e-mel
Keperluan :- Ijazah yang diiktiraf
- Pemain pasukan dengan kemahiran komunikasi, interpersonal dan tindak lanjut yang baik
- Mesti bersedia untuk bekerja pada 3 shift berpusing
- Membangunkan / menyokong penilaian semula dan penyempurnaan model MFRS 9 untuk portfolio runcit dan bukan runcit yang sesuai dengan kehendak piawaian perakaunan
- Bekerja dengan pengguna perniagaan dan pengguna IT untuk menyiapkan / mengkaji keperluan data dan keperluan perniagaan untuk pengembangan model, penyempurnaan dan peningkatan model
- Ikut serta dalam pelaksanaan dan penerapan model untuk mengoperasikan model MFRS 9 untuk digunakan
- Membantu pemantauan dan pelaporan prestasi model
- Ijazah yang diiktiraf dalam Statistik / Matematik, Kejuruteraan Kewangan atau disiplin kuantitatif lain yang berkaitan dengan pengalaman kerja sekurang-kurangnya 2 tahun, lebih baik dalam pembangunan dan pengesahan kad skor / model runcit, operasi kredit dan / atau pengurusan risiko kredit
- Kemahiran analisis, penyelesaian masalah, kuantitatif dan membuat keputusan yang sangat baik
- Teliti, teratur dan dapat memberikan dokumentasi berkualiti tinggi
- Pengalaman dalam bahasa pengaturcaraan Base SAS dan analisis data menggunakan perisian SAS. Biasa dengan pelbagai struktur pangkalan data dan dapat bekerjasama dengan pasukan IT dalam pengekstrakan data
- Pengetahuan mengenai model penurunan nilai pinjaman MFRS 9 dan keakraban dengan menggunakan teknik dan alat statistik yang relevan akan menjadi kelebihan tambahan
- Pengetahuan yang baik mengenai piawaian dan garis panduan MFRS 9 mengenai Pendekatan Berasaskan Penilaian Dalaman Lanjutan Basel II akan menjadi kelebihan tambahan
3. Analis Fungsional / Perniagaan (Kontraktual Pekerjaan)
Uraian Tugas:
- Analis Fungsional / Perniagaan akan menjadi bahagian dari masa pembangunan projek yang melapor ke unit perniagaan untuk menyediakan produk / perkhidmatan baru, automasi / peningkatan proses, dan peningkatan sistem apa pun yang diperlukan untuk pertumbuhan perniagaan Bank Umum, pengalaman pelanggan, dan inisiatif digitalisasi. Ia akan bekerja sama dengan berbagai unit bisnis dan pendukung dalam memberikan penyelesaian terbaik yang sesuai dengan tujuan perniagaan.
- Menganalisis sistem yang ada, melakukan analisis kesenjangan dan memberikan penyelesaian atau pembaikan kawasan untuk keperluan keperluan operasional, fungsional dan kontrol Bank perniagaan
- Meningkatkan peluang perniagaan dengan mengidentifikasi peranti lunak / perkhidmatan baru yang akan dibuat
- Mengusulkan dan menyusun rancangan untuk perubahan dan berkolaborasi dengan pelbagai unit perniagaan dan pendukung termasuk tim teknologi dan penguji penerimaan pengguna untuk cara yang paling berkesan dalam perubahan
- Dokumentasikan keperluan pengguna yang komprehensif, kes penggunaan perniagaan, dan spesifikasi fungsional untuk mengubah sistem atau proposal baru
- Pandu tim projek untuk menyelesaikan transisi yang mulus untuk perubahan dengan menyatukan pemangku kepentingan yang relevan untuk bersama bersama tentang perniagaan dan implementasi teknikal
- Kelola dan pantau penghantaran dari hujung ke ujung dari spesifikasi fungsional, termasuk kriteria prestasi, penemuan varian dan tindakan yang diperlukan untuk menutup celah
- Siapkan manual pengguna, dokumen konfigurasi aplikasi dan laporan berkaitan lain seperti rekonsiliasi dan penyeimbangan yang diperlukan
- Memberikan sokongan tahap pertama dalam membantu pengguna untuk memecahkan masalah sistem
Keperluan:
- Gelar yang diakui baik dalam Perniagaan atau IT / Ilmu Komputer
- Pengalaman berkaitan minimum 5 tahun dalam perniagaan / analisis fungsional. Pengalaman dengan software software atau penyedia perkhidmatan IT untuk industri perbankan / kewangan akan menjadi keuntungan tambahan
- Keterampilan analisis analitis, kritis dan kreatif yang kuat
- Memiliki keterampilan interpersonal dan kepemimpinan yang baik
- Keterampilan komunikasi tertulis dan lisan yang baik.
4. Sistem Maklumat Juru audit
Uraian Tugas:
- Melakukan audit Sistem Maklumat yang dikendalikan umum Teknologi Maklumat (TI), aplikasi pengendalian, proses, permintaan Infrastruktur TI, dll.
- Menyiapkan laporan audit dan pengurusan
Keperluan:
- Gelar yang diakui dalam Ilmu Komputer, Teknologi Maklumat, Sistem Maklumat Manajemen, atau yang setara
- Sertifikasi profesional seperti Certified Information Systems Auditor (CISA) dan / atau keahlian dengan alat audit berbantuan komputer dan pengalaman dengan SAS merupakan keuntungan
- Pengetahuan mengenai regulasi kewangan / perbankan dan keselamatan dan kawalan sistem maklumat untuk mainframe IBM, Unix, Windows, dan jaringan komputer sangat diharapkan
- Memiliki keterampilan komunikasi dan interpersonal yang baik
- Lulusan baru yang berminat untuk mengejar karir di bidang audit IS juga akan dipertimbangkan.
5. Wakil Manajer, Sewa Pembiayaan Pembelian
Uraian Tugas
- Untuk mengevaluasi dan menyetujui aplikasi pinjaman Hire Purchase (HP) yang diterima dari Cabang / HP Center / Hub sesuai dengan Discretionary Power (DP) yang diberikan atau direkomendasikan untuk keputusan Manajemen Tinggi
- Untuk memantau produktivitas Cabang / HP Center yang ditugaskan dan memberi nasihat dan panduan mengenai hal-hal yang berkaitan dengan kredit
Keperluan:
- Pengalaman minimum 5 tahun dalam pemrosesan / penilaian kredit di institusi kewangan atau industri jasa kewangan
- keahlian komunikasi berbicara dan menulis yang kuat
- Analitis dan mampu berfungsi secara mandiri
6. Pegawai Sokongan Pelanggan Kanan
Deskripsi kerja :
- Menyokong dan menangani pertanyaan pelanggan berkaitan perbankan internet melalui telefon / e-mel
Keperluan :
- Ijazah yang diiktiraf
- Pemain pasukan dengan kemahiran komunikasi, interpersonal dan tindak lanjut yang baik
- Mesti bersedia untuk bekerja pada 3 shift berpusing
Faedah
- Waktu/jam kerja Isnin - Jumaat, Perubatan, Pinjaman, Paket Imbuhan Menarik dan Perlindungan Insurans, Pakaian pejabat.
CARA MEMOHON KERJA KOSONG
- Sila ke talian: JAWATAN KOSONG PUBLIC BANK BERHARD, 2021
- Pilih Kerjaya dimaksud
- Klik "APPLY NOW"
- Mohonlah Jawatan Kosong Terkini Secara Onlen.
- Sila ke talian: JAWATAN KOSONG PUBLIC BANK BERHARD, 2021
- Pilih Kerjaya dimaksud
- Klik "APPLY NOW"
- Mohonlah Jawatan Kosong Terkini Secara Onlen.
Demikian jawatan kosong Public Bank Berhard Kuala Lumpur 2021, semoga berfaedah.